42 SHDR Θ 42 PDHS Θ 42 PDW

Panel

 

O nas

Historia 42ŚPDH

Struktura

Bohater

 

 

 

Śpiewnik

Galeria

Materiały

Podstawy

Forum

Sala Odpraw

 
 
 

Kontakt

 
 

Tropicielka - Wywiadowca

 

Do próby może przystąpić Harcerka/Harcerz która/y:

- Zdobyła/ył stopień ochotniczki – młodzika; jeśli nie posiada stopnia ochotniczki – młodzika, realizuje próbę tropicielki – wywiadowcy poszerzoną o wiadomości i umiejętności zawarte w wymaganiach poprzedniego stopnia

- Aktywnie uczestniczy w życiu zastępu, drużyny i szczepu.

Zalecany czas trwania próby: 6 – 12 miesięcy

 

Wymagania:

Praca nad sobą
1. Notuję sytuacje, w których postąpiłam zgodnie i niezgodnie z Prawem Harcerskim i na ich podstawie dokonałam wyboru punktu Prawa Harcerskiego, nad którym szczególnie chciałabym mocno popracować.
2. Robię codzienny rachunek dobrych i złych uczynków.
3. Ukończyłam próbę silnej woli, np. przez tydzień zrezygnowałam ze słodyczy, oglądania telewizji, gier kompute
rowych

Życie rodzinne
1. Przygotowałam uroczysty posiłek dla domowników lub uczestniczyłam w przygotowaniu świąt rodzinnych.
2. Znam historię swojej rodziny. Wykonałam/em drzewo genealogiczne obejmujące najstarszych przodków, jakich udało mi się znaleźć
.
3. Staram się rozmawiać z rodziną o swoich problemach i radościach.

Zaradność życiowa
1. Osiągnęłam dobre wyniki w grach na spostrzegawczość.
2. Uczestniczyłam w akcji zarobkowej drużyny.
3. Wiem, jakie zmiany rozwojowe zachodzą u dziewcząt w moim wieku. Staram się poznać
potrzeby i możliwości swojego organizmu.
4. Znam szkodliwe skutki palenia papierosów, picia alkoholu i zażywania narkotyków.
5. Regularnie uprawiam wybraną dziedzinę sportu lub aktywności ruchowej. Poprawiłam swoje osiągnięcia.
6. Systematycznie ć
wiczę znajomość języka obcego.
7. Korzystałam z informacji PKS, PKP, uzyskałam potrzebny numer telefoniczny i znalazłam potrzebny numer w internecie.

Wiedza harcerska
1. Znam najważniejsze wydarzenia z dziejów harcerstwa. Potrafię wskazać kilka postaci zasłużonych dla ruchu harcerskiego.
2. Wiem, jak powstała tradycja Dnia Myśli Braterskiej.
3. Wiem, co oznaczają skróty WOSM i WAGGGS, wyjaśnię, dlaczego harcerki noszą na mundurze plakietkę WAGGGS, a harcerze plakietkę WOSM.
4. Znam historię swojej drużyny, szczepu oraz bohatera drużyny i szczepu. Wiem, jakie cechy bohatera drużyny, szczepu warto naśladować
.
5. Wiem, kto jest bohaterem mojego hufca i mojej chorągwi.
6. Znam nazwy stopni harcerskich i instruktorskich oraz sposób ich oznaczania na mundurze. Wiem, jakie sznury noszą instruktorzy komendy hufca, komendy chorągwi, Głównej Kwatery i Przewodniczący ZHP. Znam ich miejsce w strukturze ZHP.
7. Przeczytałam minimum dwie książki o tematyce harcerskiej.

Techniki harcerskie
1. Znam skład apteczki drużyny i wiem, jak stosować znajdujące się w niej środki. Potrafię udzielić pierwszej pomocy w przypadku krwotoku, stłuczenia, oparzenia, odmrożenia, skręcenia stawu, złamania kończyny, ciała obcego w oku, omdlenia, udaru słonecznego. Pełniłam służbę samarytańską, np. na wycieczce, biwaku, festynie.
2. Wyznaczyłam w nocy kierunek północny.
3. Znam oznakowanie szlaków turystycznych oraz zasady poruszania się po nich. Przeszłam oznaczonym szlakiem.
4. Uczestniczyłam w rozstawianiu obozu. Zbudowałam prostu urządzenie obozowe lub wykonałam element zdobnictwa obozowego. Znam osiem węzłów, wykorzystałam je w praktyce (np. przy budowie urządzeń, w zdobnictwie obozowym lub podczas wędrówki). Brałam/em udział w przygotowaniu posiłku dla zastępu, drużyny lub szczepu na kuchni polowej lub kuchence turystycznej.
5. Kompletuję ekwipunek turystyczny odpowiedni na różne pory roku.
6. Nadałam i przekazałam wiadomość
przekazan
ą alfabetem Morse’a.
7. Odnalazłam w środowisku naturalnym 5 roślin chronionych.
8. Obserwowałam wybrane zwierzę i opowiedziałam innym (w zastępie, drużynie lub w klasie) o swoich spostrzeżeniach.
9. Wykonałam pożyteczną pracę na rzecz przyrody.
10. Zdobyłam/em następujące sprawności harcerskie: Obserwator/ka, Sygnalista/ka, Sanitariusz/ka, Znawca musztry.

11. Posiadam i systematycznie uzupełniam swój śpiewnik.


Postawa obywatelska
1. Znam obszar swojej gminy i je siedzibę. Sprawnie posługuję się mapą lub planem swojej okolicy, na jej podstawie dotrę we wskazane miejsce.
2. Znam daty świąt narodowych, wiem, jakie wydarzenia te święta upamiętniają. Przygotuję z zastępem zbiórkę z okazji jednego z nich.
3. Potrafię wskazać
na mapie krainy geograficzne Polski.
4. Wiem, kto jest protektorem ZHP.
5. Znam flagę Unii Europejskiej. Potrafię wymienić kilka pa
ństw, które należą do Unii Europejskiej.

Razem z zastępem, drużyną lub szczepem wzięłam/ąłem udział w co najmniej czterech projektach grupowych ( wędrówki, gry terenowe, biwaki, rajdy, obozy itp. )

Systematycznie uzupełniam materiały wydawane przez drużynę i/lub szczep.

Powrót

 

 

 

Księga Gości

Linki

 

Polecamy

 

 

 

 
 

Jesteś naszym:

Gościem

Dzięki za odwiedziny

 

 

Ostatnia aktualizacja:

Copyright © 2007 by Damian Dobrowolski "Młody" - wszelkie prawa zastrzeżone!